QUÀUQUI DIRE
Se rescountra pèr se counèsse
Mau-grat li diferènci d'èsse
Pèr fin de miés s'aprecia,
Se coumprene e
pièi s'ama.
Se rencontrer pour se connaître
Malgré nos différences d'être,
Afin mieux s'apprécier,
Se comprendre et puis s'aimer.
Perfés fau saupre s'abouca,
E prendre lou tèms d'espera
Que nous demandon
de charra :
N'en saren que
miés escouta.
Cassaire, blagaire e pescaire,
An jamai fa
bon faturaire.
L’amista es uno flour sèmpre
espandido
Qu’embaumo lou bèu camin
de nosto vido.
Nautre au Felibrige avèn planta l’araire
Dins la terro abelano de l’amista
Pèr fin que dins noste terraire
Se mantèngue
la pas e la fraternita.
Agouloupa dins soun mantèu,
Atenciouna sus soun troupèu,
Fisançous dins l’aveni coume
dins lis astre,
Soun chin, soun bastoun
à la man,
À despart dis àutris uman,
Despièi de milo e de milo an,
Imbrandable e quietamen, ansin viéu lou pastre.
La civilisation pastorale a influencé le
comportement humain.
La civilisation pastorale est la
gardienne vigilante des liens immuables qui existent entre la nature l’homme et
l’animal. Le berger dans son intérêt et celui de son cheptel sait préserver la
nature tout en maintenant son équilibre,
suivant les besoins de son troupeau.
Pèire
Tellène