QUÀUQUI DIRE

 

Se rescountra pèr se counèsse

Mau-grat li diferènci d'èsse

Pèr fin de miés s'aprecia,

Se coumprene e pièi s'ama.

 

 

Se rencontrer pour se connaître

Malgré nos différences d'être,

Afin mieux s'apprécier,

Se comprendre et puis s'aimer.

 

 

Perfés fau saupre s'abouca,

E prendre lou tèms d'espera

Que nous demandon de charra :

N'en saren que miés escouta.

 

 

Cassaire, blagaire e pescaire,

An jamai fa bon faturaire.

 

L’amista es uno flour sèmpre espandido

Qu’embaumo lou bèu camin de nosto vido.

 

 

 

Nautre au Felibrige avèn planta l’araire

Dins la terro abelano de l’amista

Pèr fin que dins noste terraire

Se mantèngue la pas e la fraternita.

 

 

Agouloupa dins soun mantèu,

Atenciouna sus soun troupèu,

Fisançous dins l’aveni coume dins lis astre,

Soun chin, soun bastoun à la man,

À despart dis àutris uman,

Despièi de milo e de milo an,

Imbrandable e quietamen, ansin viéu lou pastre.

 

 

La civilisation pastorale a influencé le comportement humain.

La civilisation pastorale est la gardienne vigilante des liens immuables qui existent entre la nature l’homme et l’animal. Le berger dans son intérêt et celui de son cheptel sait préserver la nature  tout en maintenant son équilibre, suivant les besoins de son troupeau.

 

 

Pèire Tellène